Obchodní podmínky
Milí návštěvníci webových stránek www.bioaorganic.cz, právě jste se ocitli na stránce se všeobecnými obchodními podmínkami našeho e-shopu. Velmi nás těší Váš zájem o nabídku našeho e-shopu. Přejeme si, aby pro naše zákazníky byl nákup v e-shopu příjemně stráveným časem a aby přesně věděli, co v našem e-shopu naleznou, jak celý proces nákupu zboží od jeho výběru až po dodávku probíhá, co mohou očekávat a jak vyřešíme jejich požadavky. Toto vše naleznete v těchto Všeobecných obchodních podmínkách (zkráceně jen „VOP“).
VOP obsahují informace, které potřebujete mít k dispozici před tím, než kliknete na objednávací tlačítko. Přečtěte si je proto, prosím, pečlivě. Před vlastní objednávkou totiž zaškrtáváte i políčko „souhlasím s obchodními podmínkami“. Pokud si VOP přečtete, bude váš souhlas opravdu souhlasem.
KDY SE VOP POUŽIJÍ A JAKÝ MAJÍ VZTAH K UZAVŘENÉ SMLOUVĚ?
VOP se použijí pro prodej zboží přes webové rozhraní e-shopu www.krasnasbio.cz (dále jen „Web“ nebo „Webové rozhraní“). Samotný proces nákupu zboží a uzavření smlouvy je popsaný níže. VOP jsou dokumentem, který tvoří nedílnou součást kupní smlouvy uzavřené mezi námi (dále též jen „Smlouva“). Pokud by ve Smlouvě byla ujednání, která se liší od textu VOP, mají ujednání ve Smlouvě přednost.
Obsah VOP:
- Základní údaje o naší společnosti
- Důležité pojmy, aby bylo zřejmé, o čem se zde píše
- Jak na objednávku a uzavření Smlouvy
- Jak je to s cenou zboží a jak se platí
- Jakým způsobem Vám bude zboží dodáno
- Odstoupení od Smlouvy Spotřebitelem
- Práva z vadného plnění a reklamační řád
- Vyřizování stížností, řešení spotřebitelských sporů
- Závěrem
1. ZÁKLADNÍ ÚDAJE O NAŠÍ SPOLEČNOSTI
Marta Šternová s.r.o.
IČO: 29395941
DIČ: CZ29395941
Sídlo a adresa provozovny: Brandlova 551/6, Nová Ulice, 779 00 Olomouc
E-mail: info@bioaorganic.cz
Telefon: +420 770 100 085
Naše společnost je zapsána v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Ostravě,
sp. zn. C 38691. Kamenná provozovna a adresa pro doručování je: Brandlova 551/6, 779 00 Olomouc. V dalším textu vystupuje naše společnost už jen jako „Prodávající“ nebo „my“.
2. DŮLEŽITÉ POJMY, ABY BYLO ZŘEJMÉ, O ČEM SE ZDE PÍŠE
KDO JE KUPUJÍCÍ?
Kupujícím je ten, kdo s námi prostřednictvím webového rozhraní uzavře Smlouvu, kterou koupí některé z nabízených položek zboží (dále jen „ Kupující“ nebo „Vy“).
KDO JE SPOTŘEBITELEM?
Spotřebitelem se podle zákona rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu povolání. Pokud jste fyzická osoba a do objednávky uvedete IČO, budeme mít za to, že Smlouvu uzavíráte jako podnikatel, a ne jako spotřebitel.
JAKOU SMLOUVU SPOLU UZAVÍRÁME?
Na prodej zboží je uzavírána kupní smlouva. Proces uzavírání Smlouvy prostřednictvím Webového rozhraní je popsán podrobně v těchto VOP. Smlouva je uzavírána v českém jazyce, archivovaná v elektronické podobě a není přístupná třetím osobám. Smlouva je tvořena Vaší objednávkou (vyplněným objednávkovým formulářem na Webovém rozhraní) a jejím přijetím z naší strany a těmito VOP.
CO JE SPOTŘEBITELSKÁ SMLOUVA?
Je to Smlouva, ve které jako Kupující vystupuje spotřebitel. Spotřebitel má v mnoha případech výhodnější postavení než ostatní kupující (podnikatelé). Pokud se některé právo týká pouze Spotřebitele, je to ve VOP výslovně uvedeno (tj. místo „Kupující“ nebo „Vy“ je uvedeno „Spotřebitel“).
CO JE SMLOUVA UZAVŘENÁ DISTANČNÍM ZPŮSOBEM?
Jedná se o Smlouvu, která je uzavřena prostřednictvím PROSTŘEDKŮ KOMUNIKACE NA DÁLKU, tj. je uzavřena, aniž bychom se museli osobně potkat, neboť k jejímu uzavření využíváme Webové rozhraní. Náklady spojené s použitím prostředků komunikace na dálku (zejména náklady na internetové připojení a případné telefonní hovory) si jako Kupující hradíte sami a neliší se od běžné sazby účtované vaším operátorem, resp. poskytovatelem internetového připojení. Učiněním objednávky výslovně souhlasíte s použitím prostředků komunikace na dálku.
JAKÝMI PRÁVNÍMI PŘEDPISY SE SMLUVNÍ VZTAH MEZI NÁMI ŘÍDÍ?
Jsou to platné právní předpisy, zejména zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále též jen „OZ“) a pokud Kupujícím je Spotřebitel, uplatní se i zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Pokud vztah založený Smlouvou (včetně VOP) obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak je sjednáno, že takový vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva Spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
3. JAK NA OBJEDNÁVKU A UZAVŘENÍ SMLOUVY?
- Jako Kupující objednáváte zboží přes Webové rozhraní, tj. skrze objednávkový systém, vyplněním tam umístěného objednávkového formuláře.
- POPIS ZBOŽÍ: Na Webovém rozhraní naleznete seznam zboží a podrobný popis jednotlivých položek a jejich případných variant a je-li to u daného produktu potřebné, i s uvedením dalších důležitých informací ke zboží, zejména návodu na jeho používání, doby použitelnosti či trvanlivosti, pokynů ke skladování a uchovávání apod. Prezentace zboží uvedená na webovém rozhraní je informativního charakteru. Jako Prodávající nejsme povinni uzavřít Smlouvu. Ustanovení § 1732 odst. 2. NOZ se nepoužije.
- OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ. Pro objednání zboží přes Webové rozhraní slouží objednávkový formulář, kde jako Kupující vyplníte jméno, příjmení nebo firmu (název), popř. IČO, DIČ (u plátců DPH), fakturační adresu a dodací adresu (je-li odlišná), e-mail, telefonní kontakt a vyberete způsob úhrady a způsob doručení zboží. Součástí formuláře je i informace o objednávaném zboží (vložením objednávaného zboží do „košíku“ Webového rozhraní obchodu a uvedením počtu/množství objednávaného zboží, případně i varianty zboží, je-li jich nabízeno více (dále jen „Objednávka“).
Před odesláním Objednávky Vám je umožněno zkontrolovat a měnit údaje vložené do objednávkového formuláře a případně ještě opravit vzniklé chyby a nesrovnalosti. Objednávku odešlete kliknutím na objednávací tlačítko pod Objednávkou. Odesláním Objednávky potvrzujete, že jste se seznámili s těmito VOP a souhlasíte s nimi.
O přijetí Objednávky učiněné prostřednictvím objednávkového formuláře na Webovém rozhraní Vás budeme informovat e-mailem zaslaným na Vaši elektronickou adresu. Odesláním tohoto potvrzení o přijetí Objednávky na Vaši elektronickou adresu uvedenou v objednávce je Smlouva uzavřena.
Jakékoli změny uzavřené Smlouvy (včetně zrušení Objednávky) jsou možné jen na základě dohody mezi námi. Do doby uzavření Smlouvy můžete svoji objednávku zrušit e-mailem poslaným na naši elektronickou adresu uvedenou v čl. I. těchto VOP.
- Jako Prodávající si vyhrazujeme právo zrušit Objednávku nebo její část před uzavřením Smlouvy, pokud se zboží již nevyrábí anebo pokud dojde k vyčerpání skladových zásob a dodavatel není dlouhodoběji schopen dodat nové skladové zásoby. Ze stejných důvodů jsme oprávněni i odstoupit od uzavřené Smlouvy (neboť bychom nebyli schopni Vašim požadavkům vyhovět), přičemž odstoupení může být učiněno zasláním písemného odstoupení s uvedením důvodů na Váš mailový kontakt a nabývá účinnosti okamžikem jeho doručení. Pokud by nastala situace, že jste jako Kupující již předtím uhradili celou nebo část kupní ceny, přijaté finanční plnění Vám v tomto případě vrátíme s Vámi dohodnutým způsobem, popřípadě nedojde-li k dohodě, pak stejným způsobem, jako byla platba uhrazena z Vaší strany. Doba vrácení přijatého plnění závisí na zvoleném způsobu platby, nepřekročí však dobu 14 dnů od okamžiku informování o nemožnosti dodat zboží nebo účinnosti odstoupení od Smlouvy.
- V pochybnostech ) Vás můžeme kontaktovat e-mailem nebo telefonicky za účelem ověření pravosti Objednávky. V takovém případě je Smlouva uzavřena až doručením Vašeho písemného potvrzení, že na Objednávce trváte.
- Objednávat zboží přes Webové rozhraní anebo e-mail je možné 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. Expedice zboží odesílaného prostřednictvím přepravců probíhá pouze v pracovní dny, osobní odběr v naší kamenné prodejně je možný v otevírací době prodejny, kterou najdete na Webu. Upozorňujeme, že výjimečně může dojít k dočasné nedostupnosti Webu v důsledku nutné údržby Webu anebo v důsledku okolností, za které neodpovídáme, jako jsou výpadky připojení k internetové síti apod.
- Vlastnické právo ke zboží na Vás jako Kupujícího přechází v okamžiku, kdy jsou splněny obě následující podmínky – je uhrazena celá kupní cena a zboží jste převzali.
- UŽIVATELSKÝ ÚČET – Pokud se na Webovém rozhraní zaregistrujete, obratem obdržíte na Vámi zadaný mailový kontakt přístupové údaje pro přístup k uživatelskému účtu. Zavazujete se dodržovat mlčenlivost o přístupových údajích a neumožnit jejich použití třetím osobám. Jako Kupující se zavazujete udržovat Vaše údaje uvedené v uživatelském účtu aktuální a pravdivé. V případě závažného porušení Vašich povinností vyplývajících z Kupní smlouvy nebo těchto VOP jsme oprávněni Vám uživatelský účet znepřístupnit či zrušit. Nákup v e-shopu je možné uskutečnit i bez registrace a založení uživatelského účtu, ale je možné, že se tím ochudíte o přístup k některým námi poskytovaným výhodám.
4. JAK JE TO S CENOU ZBOŽÍ A JAK SE PLATÍ?
- CENA ZBOŽÍ: Na Webovém rozhraní je u zboží vždy uvedena i cena. Jsme plátci daně z přidané hodnoty („DPH“), ceny uvedené na Webu jsou uvedeny včetně DPH a veškerých souvisejících poplatků. Cena je platná v den objednávky zboží. K ceně zboží je připočítáváno dopravné a balné (viz podrobněji článek V. těchto VOP). Konečná kalkulovaná cena uvedená v souhrnu objednávky (tj. předtím, než kliknete na objednávací tlačítko) je již uvedena včetně dopravného a balného.
- Sjednanou cenou je cena uvedená u produktu v okamžiku odeslání vaší Objednávky. Pokud by došlo ke zjevné chybě při uvedení ceny na webovém rozhraní (tím je myšlen především překlep, chyba při zadávání ceny) nebo obdobné chybě v procesu uzavírání Smlouvy, pak nejsme povinni Vám za takovou zjevně chybnou cenu zboží dodat, a to ani v případě, že došlo k automatickému potvrzení o přijetí objednávky. V případě, že by již došlo z Vaší strany i k úhradě této zjevně chybné ceny, jsme oprávněni od Smlouvy odstoupit a uhrazenou částku Vám v tom případě vrátit. Dojde-li ke změně ceny v době mezi odesláním vaší Objednávky a jejím potvrzením z naší strany, platí cena platná v okamžiku odeslání Objednávky, nedojde-li mezi námi k jiné výslovné dohodě.
- Není-li mezi námi výslovně ujednáno jinak, jsme povinni Vám zboží dodat až po úplném zaplacení sjednané ceny.
- ZPŮSOB PLATBY: Sjednanou cenu je možné uhradit následujícím způsobem:
- Bezhotovostně (klasickým) bankovním převodemna náš bankovní účet: pokyny k platbě obdržíte v e-mailu potvrzujícím přijetí Objednávky. Při platbě, prosím, nezapomeňte uvést příslušný variabilní symbol, aby mohla být platba rychle spárována a zboží co nejdříve dodáno.
- Bezhotovostně online platební kartounebo tzv. rychlým online bankovním převodem prostřednictvím platební brány ComGate, která poskytuje zabezpečenou technologii přijímání platebních karet a online bankovních převodů. Čísla platebních karet, kreditních karet a hesla k elektronickému bankovnictví zadáváte pomocí zabezpečeného a důvěryhodného kanálu přímo provozovateli platebního systému, který tyto údaje s námi nesdílí a nemáme k nim přístup.
- V hotovosti na dobírku.
- V hotovosti při osobním odběru v kamenné provozovně.
- SPLATNOST KUPNÍ CENY: Kupní cena je při platbě běžným bankovním převodem splatná do 7 dní od uzavření Kupní smlouvy (tj. okamžiku, kdy Vám přijde mailem potvrzení přijetí objednávky). Kupní cena při využití platby prostřednictvím platební brány je splatná bezprostředně po dokončení objednávky. Kupní cena při platbě v hotovosti je splatná při převzetí zboží. Kupní cena je zaplacena v okamžiku, kdy je příslušná částka připsána na náš bankovní účet nebo účet platební brány nebo v případě hotovostní platby předáním osobě oprávněné za nás platbu přijmout.
- Ustanovení § 2119 odst. 1 NOZ se nepoužije.
Zboží není možné hradit formou splátkového kalendáře.
- Ke zboží Vám dodáme i fakturu (případně daňový doklad) se všemi zákonnými náležitostmi. Faktura slouží zároveň i jako dodací doklad a doklad o záruce.
5. JAKÝM ZPŮSOBEM VÁM BUDE ZBOŽÍ DODÁNO?
- ZPŮSOB DODÁNÍ. Zboží je možné dodat prostřednictvím v Objednávce vybraného přepravce na Vámi uvedenou doručovací adresu, nebo je možné jej převzít osobně v naší kamenné prodejně na adrese BRANDLOVA 551/6, 779 00 Olomouc. Způsob dodání vyberete na Webovém rozhraní při objednávce zboží. Naše povinnost dodat zboží Kupujícímu, který je podnikatelem, je splněna předáním zboží přepravci, kterého si při objednávce vybral. Jste povinni zboží převzít. Pokud byste bezdůvodně odmítli převzít zboží, nepovažuje se v takovém případě naše povinnost dodat zboží za nesplněnou a není považována ani za odstoupení od Smlouvy z Vaší strany. Při převzetí zásilky doporučujeme překontrolovat neporušenost obalu, a pokud zjistíte nedostatky, uplatněte je ihned u přepravce a kontaktujte nás (podrobnosti níže v části o uplatňování reklamace). Odmítnutí zásilky s poškozeným obalem se nepovažuje za bezdůvodné odmítnutí převzetí zásilky. Naopak, pokud podpisem dodacího listu nebo soupisu balíků přepravce nebo obdobného dokumentu stvrdíte převzetí zásilky, má se zato, že zboží bylo dodáno v neporušeném obalu a není možné již reklamovat zboží z důvodu porušení celistvosti obalu.
- DODACÍ LHŮTA. Délka dodací lhůty závisí na zvoleném způsobu dopravy, zvoleném způsobu platby a na dostupnosti vybraného zboží. Pokud se nedohodneme jinak a pokud jste Spotřebitel, dodáme Vám zboží vždy do 30 dnů od uzavření Smlouvy, v opačném případě můžete odstoupit od Smlouvy a my Vám vrátíme uhrazenou cenu včetně zaplacených nákladů na dopravu, pokud jste je platili. Pro doručení zboží podnikatelům žádnou pevnou lhůtu nemáme, zboží doručíme co nejdříve dle našich možností a možností dodavatelů a přepravců.
- Pro jednotlivé přepravce, resp. způsoby dopravy je uvedena dodací lhůta níže. Pokud zvolíte platbu převodem na bankovní účet anebo platební bránou, počítá se dodací lhůta až od okamžiku zaplacení kupní ceny. O odeslání objednávky Vás budeme informovat e-mailem. Pokud by zboží nebylo možné v běžné dodací lhůtě dodat, budeme Vás kontaktovat, abychom domluvili další postup a pokud se nedohodneme na dodání v pozdější lhůtě, můžete jak Vy, tak my od Smlouvy odstoupit. Odstoupení je pak účinné okamžikem, kdy je doručeno druhé straně Smlouvy v písemné formě e-mailem.
- NÁKLADY NA DOPRAVU. Výše ceny za dodání zboží závisí na Vámi zvoleném způsobu dodání.
Pro jednotlivé přepravce (způsoby dodání) jsou náklady na dopravné a balné a případně doběrečné následovné:
ZPŮSOB DOPRAVY |
CENA |
DOBA DODÁNÍ |
OSOBNÍ ODBĚR |
zdarma |
ihned |
ČESKÁ POŠTA |
doprava 110,- Kč |
72 hodin |
ČESKÁ POŠTA (dobírka) |
doprava 110,- Kč + doběrečné 50,- Kč = celkem 160,- Kč |
72 hodin |
PŘEPRAVNÍ SPOLEČNOST PPL |
doprava 110,- Kč |
72 hodin |
PŘEPRAVNÍ SPOLEČNOST PPL (dobírka) |
doprava 110,- Kč + doběrečné 50,- Kč = celkem 160,- Kč |
72 hodin |
PŘEPRAVNÍ SPOLEČNOST ZÁSILKOVNA ( VÝDEJNÍ MÍSTA) |
doprava 72,- Kč |
72 hodin |
PŘEPRAVNÍ SPOLEČNOST ZÁSILKOVNA - VÝDEJNÍ MÍSTA (DOBÍRKA) |
doprava 72,- Kč + doběrečné 50,- Kč = Celkem 122,- Kč |
72 hodin |
PŘEPRAVÍ SPOLEČNOST ZÁSILKOVNA - DODÁNÍ NA ADRESU (DOBÍRKA) |
DOPRAVA 99,- Kč + doběrečné 50,- Kč = celkem 149 ,- Kč |
72 hodin |
- Pokud by bylo nutné z důvodů na Vaší straně doručovat zásilku opakovaně anebo jiným než objednaným způsobem, jste povinni nám uhradit náklady na opakované doručení nebo na doručení jiným způsobem, nebude-li mezi námi výslovně ujednáno jinak. V případě, že byste zásilku bezdůvodně odmítli převzít, máme nárok na náhradu nákladů spojených s jejím uskladněním, jakož i dalších nákladů, které nám z důvodu nepřevzetí zásilky vzniknou.
- Vyhrazujeme si právo upravit podrobněji podmínky dodání zboží a dopravy v samostatném dokumentu.
6. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY spotřebitelem
- Spotřebitel má právo od Smlouvy uzavřené prostřednictvím internetu, e-mailu, telefonu nebo jiného prostředku komunikace na dálku odstoupit v době od uzavření Smlouvy až do 14 dní od převzetí zboží. Pokud Vám zboží pošleme v několika zásilkách, lhůta 14 dnů se počítá až od převzetí poslední zásilky, naopak, pokud Vám dodáváme zboží pravidelně, lhůta 14 dnů se počítá od doručení první dodávky. Tento článek se vztahuje pouze na Spotřebitele.
- Do konce této 14denní lhůty musí být odstoupení od Smlouvy odesláno mailem na info@krasnasbio.cz nebo odesláno poštou na naši adresu uvedenou v čl. I. VOP, případně na tuto adresu doručeno osobně či prostřednictvím jiné osoby. Odstoupit lze i vyplněním formuláře, který naleznete zde. případě použití vzorového formuláře Vám bez zbytečného odkladu potvrdíme jeho přijetí. +Odstoupení nemusíte nijak odůvodňovat.
- Pokud toto právo využijete a odstoupíte od Smlouvy, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy nám předejte nebo zašlete zpět zboží, které jste od nás obdrželi dle Smlouvy. Při zasílání zboží zvolte raději doporučenou zásilku, ale nezasílejte zboží na dobírku. Náklady na vrácení zboží nesete sami. Zboží zašlete nepoškozené a neopotřebované, včetně všech součástí a příslušenstvím a případnými dárky, které jste spolu se zbožím od nás obdrželi, a je-li to možné, pak i v původním obalu. Doporučujeme Vám zboží pojistit.
- Ke zboží, prosím, připojte kopii dokladu o platbě, fakturu či dodací list nebo jiný doklad či důkaz k prokázání, že se jedná o zboží u nás zakoupené ve lhůtě pro odstoupení od Smlouvy. Výrazně tím urychlíte vyřízení celé záležitosti. Samotné nepředložení těchto dokladů ovšem nebrání vyřízení Vašeho odstoupení od Smlouvy. Pokud jste již dříve tyto údaje nezaslali v samostatném oznámení o odstoupení od Smlouvy (např. vyplněním ve vzorovém formuláři), připojte, prosím, i údaj o volbě způsobu vrácení peněz, pokud je nechcete vrátit stejným způsobem, jako jste platbu hradili.
Prosím vezměte na vědomí, že podle § 1837 OZ nemůže ani Spotřebitel odstoupit od Smlouvy:
- o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků spotřebitele nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám;
- o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím (což se může týkat zejména potravin);
- o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej spotřebitel porušil (což se může týkat zejména potravin a kosmetických produktů).
- Nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy dle odst. 1 článku VI. VOP Vám vrátíme peníze, které jsme od Vás přijali jako platbu za zboží, včetně nákladů na dopravu a veškerých dalších nákladů s dodáním zboží uhrazených. Pokud jste však při objednání zboží nezvolili nejlevnější způsob dodání zboží, dle zákona Vám vrátíme částku odpovídající nejlevnějšímu nabízenému dodání zboží. Nejsme však povinni Vám peníze vrátit dříve, než nám zboží předáte zpět anebo prokážete, že jste nám zboží zpět odeslali. Peníze Vám vrátíme stejným způsobem, jakým jste nám je uhradili, leda byste souhlasili s jiným způsobem platby, se kterým by pro Vás nebyly spojeny další náklady.
- Zboží (mimo výše uvedené výjimky) si můžete vyzkoušet, ale pouze tak, abyste se seznámili s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností, a to tak, jako byste si ho prohlíželi v kamenném obchodě. Pokud zboží budete zkoušet nebo využívat více a nakládáním s ním nějak snížíte jeho hodnotu, např. zboží bude poškozené, opotřebené nebo částečně spotřebované, můžeme Vám vrátit částku poníženou o to, abychom zboží uvedli do původního stavu tak, abychom ho mohli prodat dalším zákazníkům.
- Jak Vy jako Kupující, tak my jako Prodávající jsme dále oprávněni odstoupit od Smlouvy v případech stanovených zákonem nebo uvedených v těchto VOP.
- Je-li Vám společně s produktem poskytnut dárek, je darovací smlouva mezi námi uzavřená s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od Smlouvy z Vaší strany bez uvedení důvodů, pozbývá darovací smlouva účinnost a jste povinni nám poskytnutý dárek nejpozději do 14 dnů od odstoupení od Smlouvy vrátit. Veškeré dárky a bonusy jsou zasílány či zpřístupněny až po úhradě sjednané ceny produktu, není-li na webovém rozhraní uvedeno jinak.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, REKLAMAČNÍ ŘÁD
- Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právním i předpisy, zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2112 a § 2161 až 2174 OZ.
- Jako Prodávající Vám odpovídáme, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména odpovídáme za to, že zboží:
- odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem;
- je vhodné k účelu, pro který ho požadujete a s nímž jsme souhlasili;
- je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci;
- Dále odpovídáme za to, že vedle ujednaných vlastností:
- je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem;
- zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které můžete rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná námi nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením;
- je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat;
- je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které můžete rozumně očekávat;
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které jsme Vám poskytli před uzavřením Smlouvy.
Za poslední uvedené čtyři body neodpovídáme v případě, že jsme vás před uzavřením Smlouvy zvlášť upozornili, že se některá vlastnost zboží liší a vy jste s tím při uzavírání Smlouvy výslovně souhlasili.
- Svá práva z vadného plnění můžete uplatnit do dvou let od převzetí zboží. Pokud jste Spotřebitel, má se za to, že pokud se vada projeví v průběhu jednoho roku od převzetí, zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou nemůžete věc užívat, v případě, že jste vadu vytkli oprávněně.
- Je-li zbožím věc podléhající rychlé zkáze nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, je na něm vyznačena doba, po kterou lze věc použít. kterou si zboží zachová své vlastnosti a funkce, a u kterého lze vytknout vadu maximálně do takto vyznačené doby.
- Nejste-li Spotřebitelem, odpovídáme Vám pouze za vady, které má produkt při převzetí.
- Práva z vadného plnění Vám nenáleží, pokud byste před převzetím zboží věděli, že zboží má vadu, anebo byste vadu sami způsobili. Před prvním použitím některého zboží jste povinni prostudovat návod k použití, pokud Vám ho zašleme elektronicky nebo spolu se zbožím a následně se informacemi z něj řídit. V opačném případě se totiž vystavujete nebezpečí, že svým nesprávným užíváním zboží poškodíte a nebudete moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti za vadu.
- U použitého zboží není vadou opotřebení odpovídající míře jeho předchozího používání. Pokud si od nás kupujete použitou věc, můžete u nás uplatnit práva z vadného plnění pouze do jednoho roku od převzetí takového zboží.
- Pokud má zboží vadu, můžete požadovat její odstranění. Podle své volby můžete požadovat:
- dodání nové věci bez vady; nebo
- opravu věci,
ledaže je pro nás Vámi zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. V takovém případě můžeme odmítnout vadu odstranit, a to zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady.
- V těchto případech můžete požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy:
- pokud jsme odmítli vadu odstranit nebo jsme ji neodstranili v přiměřené době po jejím vytknutí tak, abychom Vám tím nezpůsobili značné obtíže;
- když se vada projeví opakovaně, což znamená třikrát a více;
- pokud je vada podstatným porušením smlouvy;
- když je z našeho prohlášení nebo okolností zjevné, že vadu neodstraníme v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro vás.
Odstoupit od smlouvy ale nemůžete, pokud není vada zboží významná.
- Reklamaci můžete uplatnit např. elektronicky na info@krasnasbio.cz nebo dopisem/osobně na adrese Brandlova 551/6, Nová Ulice, 779 00 Olomouc. Zboží nám prosím neposílejte na dobírku, nebudeme na něj brát zřetel. O reklamaci nás můžete předem informovat i e-mailem. Uvítáme, pokud k reklamaci přiložíte i fakturu či jiný doklad o koupi, popis reklamované závady a návrh řešení reklamace. Reklamaci vyřídíme co nejrychleji, pokud jste Spotřebitel, tak nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění (včetně odstranění vady), pokud se výslovně nedohodneme jinak. Pokud 30denní lhůtu nedodržíme, můžete odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu. O uplatnění reklamace Spotřebiteli poskytneme písemné potvrzení, ve kterém uvedeme datum, kdy jste reklamaci uplatnili, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a Vaše kontaktní údaje, abychom Vám mohli dát vědět o vyřízení reklamace.
- Po vyřízení reklamace Spotřebiteli vydáme elektronické potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné potvrzení zamítnutí reklamace.
- Spotřebitel má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace (pokud byla oprávněná a uznaná), kdy tyto náklady jsou chápány jako nejnižší možné. O proplacení nákladů nás musí Spotřebitel požádat nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro vytknutí vady, jinak Vám nemusí být přiznány.
- Pokud je na základě Vaší objednávky zboží dodáváno prostřednictvím přepravce, žádáme Vás o kontrolu zásilky za přítomnosti přepravce a v případě zjištění poškození zásilky o reklamaci přímo u přepravce. Přepravce následně sepíše s adresátem protokol o shledané závadě a zásilka bude doručena zpět odesílateli. Jako Kupující jste oprávněni odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě se Smlouvou tím, že zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku od přepravce převezmete, je důležité poškození popsat v předávacím protokolu přepravce. Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu: info@krasnasbio.cz, sepsat s přepravcem škodní protokol a tento nám bez zbytečného odkladu zaslat e-mailem, nebo poštou. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nám dává možnost prokázat, že se nejedná o rozpor se Smlouvou.
8. VYŘIZOVÁNÍ STÍŽNOSTÍ, MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ
- Máte-li k uzavřené Smlouvě, jejímu plnění či naší činnosti nějakou stížnost, kontaktujte nás prosím na elektronické adrese info@krasnasbio.cz
- Podnikáme na základě živnostenského oprávnění, kontrolním orgánem je příslušný živnostenský úřad (Magistrát města Olomouce), dohled nad dodržováním předpisů o ochraně spotřebitelů provádí Česká obchodní inspekce. Dodržování předpisů o ochraně osobních údajů dozoruje Úřad pro ochranu osobních údajů. I na tyto orgány se můžete obrátit se svými stížnostmi.
- Pokud mezi Prodávajícím a Spotřebitelem dojde ke spotřebitelskému sporu, má Spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Subjektem mimosoudního řešení podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je Česká obchodní inspekce (Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24 120 00 Praha 2, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz). Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje vždy jedině na návrh Spotřebitele, a to v případě, že se s námi spor nepodařilo vyřešit přímo. Návrh na mimosoudní řešení sporu může Spotřebitel podat nejpozději do jednoho roku ode dne, kdy uplatnil své právo poprvé u Prodávajícího.
- Spotřebitel může (do 1. 7. 2025) využít rovněž platformu pro řešení sporů on-line, Která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
8. ZÁVĚREM
- Smlouva je uzavírána na dobu určitou, do doby splnění povinností Prodávajícího a Kupujícího ze smlouvy vyplývající.
- Ochrana osobních údajů je řešena samostatným dokumentem, který najdete zde.
- Vezměte, prosím, na vědomí, že jsme oprávněni tyto VOP jednostranně měnit, pro Kupujícího však vždy platí text obchodních podmínek účinný v okamžiku uzavření Smlouvy. Tato verze VOP je v textové podobě ve formátu pdf i přílohou e-mailu potvrzujícího přijetí Objednávky.
Tyto VOP jsou účinné do 31.7.2025